Ange de telefonnummer som ska ha behörighet att öppna.
Skriv in siffror utan skiljetecken t.ex. +4670555555
Det första numret (Tel 1) får bokningsinformation via SMS.
För porttelefoni tar det normalt några minuter innan nya/ändrade telefonnummer börjar fungera.
Välkommen till bokningssystemet! Logga in med dina uppgifter nedan.
Har du ej fått uppgifter, eller har du glömt dem så kan du kontakta oss via mail: support@flexaccess.se
Ange ditt fullständiga namn och telefonnummer samt vilken bostadsrättsförening och lägenhetsnummer det gäller,
ange också den email-adress som du vill ha registrerad i systemet.
Mer information finner du på www.flexaccess.se
Tryck nedan på det objekt du vill göra en bokning under.
Efter inloggning väljer du önskat objekt, nu kan du boka den/de
tider du önskar genom att trycka, eller klicka, direkt på tiden.
För att avboka trycker du, eller klickar, på samma tid igen.
En bokad tid som ni gjort visas med blå färg. Tider som andra har
bokat visas med röd färg.
En pågående bokad tid kan inte raderas. Du kan boka din nästa tid
under pågående pass.
Med bokningssystemet öppnar du dörren med din telefon genom att
ringa ett telefonnummer.
Det går att ringa från vilken telefon som helst för att öppna
dörren.
Det viktiga är att nummerpresentation finns och är aktiverad på
den telefon du ringer ifrån.
Du kan enkelt testa genom att ringa till en annan telefon för att
se om numret syns i displayen.
Det är endast behöriga telefonnummer, under bokad tid, som kan
öppna.
Varje dörr har sitt telefonnummer som du ringer upp, telefonnumret
till de olika dörrarna kan du se när du loggat in.
Vid uppringning till FlexyKey kommer, knappt, en signal att gå
fram och sedan kopplas samtalet ner,
vilket kan resultera i en upptaget ton, eller en avvisning
(FlexyKey lägger på ”luren”).
Detta är fullt normalt. Om däremot flera signaler går fram betyder
det att den uppringande ej har behörighet att
öppna dörren, ej är inom bokad tid, eller att det är hemligt eller
skyddat nummer.
Lägg gärna in telefonnumren som kortnummer eller favoriter i din telefon för snabb åtkomst.
Om du har glömt telefonen kan du öppna dörren genom att logga in
på skärmen, välj objektet/dörren
och klicka på knappen ”Öppna”. Efter några sekunder kommer dörren
att öppnas.
Knappen "Öppna" går endast att använda under ett pågående pass som
du bokat.
I detta system kan du lägga till eller ändra dina behöriga
telefonnummer själv.
När du loggat in med användarnamn och lösenord klickar du på
fliken ”Telefonnummer”.
Lägg till eller ändra så många telefonnummer du önskar (max 5 st.)
klicka sedan på knappen ”Spara”.
Observera att det är det nummer som visas vid uppringning som
skall läggas in.
Vissa företagsväxlar visar inte mobilnumret utan ett lokalt nummer
vid uppringning,
T.ex. mobilnummer 070-556677 visas som 060-123456 vid uppringning.
Då skall 060-123456 användas.
Systemet kan också köras i din dator, smartphone eller surfplatta,
du öppnar en webbläsare och går till
adressen www.flexykey.se/boka och loggar in.
Om ni glömt ert lösenord så kan ni få åtkomst genom att återställa
lösenordet.
En återställning skapar ett nytt slumpmässigt lösenord som skickas
till er tidigare registrerade email adress.
För att återställa klickar ni på den röda knappen på
inloggningssidan och följer anvisningarna.
Det finns en uppdateringsknapp längst upp till höger på
inloggningssidan som kan användas i de fall sidan behöver
uppdateras.
Mer information finns på www.flexaccess.se