Telefonnummer

Ange de telefonnummer som ska ha behörighet att öppna.

Skriv in numren utan skiljetecken t.ex. 070555555

Det första numret (Tel 1) får bokningsinformation via SMS.

För porttelefoni tar det normalt några minuter innan nya/ändrade telefonnummer börjar fungera.

Bokning

Välkommen till bokningssystemet! Logga in med dina uppgifter nedan.

Har du ej fått uppgifter, eller har du glömt dem så kan du kontakta oss via mail: support@flexaccess.se

Ange ditt fullständiga namn och telefonnummer samt vilken bostadsrättsförening och lägenhetsnummer det gäller,

ange också den email-adress som du vill ha registrerad i systemet.

Mer information finner du på www.flexaccess.se

Logga in

Bokning

Tryck nedan på det objekt du vill göra en bokning under.

Hjälp

Bokning

Efter inloggning väljer du önskat objekt, nu kan du boka den/de tider du önskar genom att trycka, eller klicka, direkt på tiden.
För att avboka trycker du, eller klickar, på samma tid igen.
En bokad tid som ni gjort visas med blå färg. Tider som andra har bokat visas med röd färg.
En pågående bokad tid kan inte raderas. Du kan boka din nästa tid under pågående pass.

Öppna dörr med telefon

Med bokningssystemet öppnar du dörren med din telefon genom att ringa ett telefonnummer.
Det går att ringa från vilken telefon som helst för att öppna dörren.
Det viktiga är att nummerpresentation finns och är aktiverad på den telefon du ringer ifrån.
Du kan enkelt testa genom att ringa till en annan telefon för att se om numret syns i displayen.
Det är endast behöriga telefonnummer, under bokad tid, som kan öppna.
Varje dörr har sitt telefonnummer som du ringer upp, telefonnumret till de olika dörrarna kan du se när du loggat in.

Vid uppringning till FlexyKey kommer, knappt, en signal att gå fram och sedan kopplas samtalet ner,
vilket kan resultera i en upptaget ton, eller en avvisning (FlexyKey lägger på ”luren”).
Detta är fullt normalt. Om däremot flera signaler går fram betyder det att den uppringande ej har behörighet att
öppna dörren, ej är inom bokad tid, eller att det är hemligt eller skyddat nummer.

Lägg gärna in telefonnumren som kortnummer eller favoriter i din telefon för snabb åtkomst.

Öppna dörr från skärm

Om du har glömt telefonen kan du öppna dörren genom att logga in på skärmen, välj objektet/dörren
och klicka på knappen ”Öppna”. Efter några sekunder kommer dörren att öppnas.
Knappen "Öppna" går endast att använda under ett pågående pass som du bokat.

Lägga till och ändra telefonnummer

I detta system kan du lägga till eller ändra dina behöriga telefonnummer själv.
När du loggat in med användarnamn och lösenord klickar du på fliken ”Telefonnummer”.
Lägg till eller ändra så många telefonnummer du önskar (max 5 st.) klicka sedan på knappen ”Spara”.
Observera att det är det nummer som visas vid uppringning som skall läggas in.
Vissa företagsväxlar visar inte mobilnumret utan ett lokalt nummer vid uppringning,
T.ex. mobilnummer 070-556677 visas som 060-123456 vid uppringning. Då skall 060-123456 användas.
Systemet kan också köras i din dator, smartphone eller surfplatta, du öppnar en webbläsare och går till
adressen www.flexykey.se/boka och loggar in.

Bortglömt lösenord

Om ni glömt ert lösenord så kan ni få åtkomst genom att återställa lösenordet.
En återställning skapar ett nytt slumpmässigt lösenord som skickas till er tidigare registrerade email adress.
För att återställa klickar ni på den röda knappen på inloggningssidan och följer anvisningarna.

Det finns en uppdateringsknapp längst upp till höger på inloggningssidan som kan användas i de fall sidan behöver uppdateras.

Mer information finns på www.flexaccess.se